Kawasakitripplar

Eptune har portat Kawasakis stora tripplar professionellt sedan 1986. En motor på 770 cc kan producera uppemot 155 bakhjulshästkrafter. För gatubruk rekommenderar vi dock ca 125 hästkrafter för optimal körbarhet. Klicka på bilden för att se några av de sköna tripplar vi preppat genom åren.

Vi renoverar motorer varje dag år efter år. Det är alltid fullt på monteringsbänken.

Vi erbjuder en reedkonvertering för Kawasaki 750 H2: två extra insugsboostportar i cylindern, bolt-on-reedhus, Vforce 3 reedventiler, fräsning av kolvar, adapterplattor till önskat förgasargummi. Samma koncept som på våra rekordmaskiner, fungerar även på otrimmade originalmotorer.

Jaha, strikt original är din grej? Inga problem. Din H1 kan se ut så här om vi får ta hand om den ett tag.

Tillbaka till inte-så-original. Efter många års hårdtestande på banor runt om i världen så kan vi fortfarande konstatera att vår 750 H2 Pro Racevev är den starkaste som någonsin byggts till Kawasaki 750 H2: För att ge motorn en mjukare gång genom ökad geometrisk balans har vi valt vevstakar med en aning längre c-c-mått än original. En bredare lageryta i storänden, med ett silverpläterat lager, ökar styrkan på vevstaken. Lilländens diameter är stor nog för en kolvbult på 18 mm, vilken håller för enorma mängder lustgas utan flex. Inga fler lilländehaverier.

Dessa geometriska modifieringar kräver en del modifieringar, allt inkluderat i kitets pris. Tänk på att modifieringarna endast behöver göras en gång. Framtida renoveringar kommer att kosta mycket mindre än nutida renoveringar, beroende på att komponenterna som används är billigare.

Kitet inkluderar:

  • 3 kompletta vevstakesatser
  • 6 högkvalitativa ramlager
  • 4 teflonbehandlade packboxar
  • 3 cylinderfotsdistanser
  • 3 18 mm kolvbultar med konade ändar
  • 6 kolvbultsclips
  • 6 vevskivemodifieringar för att ge utrymme åt den bredare storänden
  • 3 modifieringar av kolvbultshål i kolvar för att ge plats för 18 mm kolvbult
  • Demontering, montering, viktmatchning och riktning av vevaxel

Eptune modifierar gärna din trippels förbränningsrum, så att förbränningen optimeras och spikningsrisken elimineras. Detta ger dig en schyst effektökning och minskad bränsleförbrukning. Allt enligt moderna praktiska erfarenheter.

Vi kan fodra om dina trasiga eller utslitna 500 H1 -69-cylindrar med delad insugsport. (Självklart fixar vi även de "normala" singelportsfodren, både till 500 H1 och 750 H2. Det gör ju alla.)

Ny fördelarrotor till din 500 H1 1969–1971? Inga problem hos Eptune.

Vår 750 H2 top-end-packningsats "heavy duty" innehåller 3 st topplockspackningar med innerdiameter för kolvar upp till 73 mm och yttermått för maximal täthet och bärighet, liksom en gemensam cylinderfotpackning av ett material som inte deformeras lika lätt som original.

Vi på Eptune är stolta över att kunna presentera de bästa expansionskammare som någonsin serieproducerats till Kawasaki 750 H2. Du kan räkna med ökad effekt på låg-, mellan- och toppregistret oavsett vilket avgassystem du använder idag. Avgassystemen har perfekt passform och bra markfrigång utan att modifieringar på ram och kick behövs. Om din motor är portad kan vi leverera systemet specialdesignat för att passa just din motors porttider och dina körbehov. Systemet är fjäderupphängt för maximal livslängd och servicevänlighet.

Vi erbjuder ISR sexkolvsbromsok med semiflytande 300-millimeters bromsskiva till 500 H1 och 750 H2. Glöm allt annat, detta är top of the line!

Vår stiliga huvudbromscylinder passar estetiskt på klassiska mc. Fungerar perfekt till både originalok och modernare ok som exempelvis ISR, både för enkla och dubbla skivor.

Om du ska stanna effektivt får inte hydraulslangarna bukta och stjäla tryck. Vi erbjuder stålomspunna slangar med det där gamla snygga utseendet – funkar perfekt till både original och high-end-bromsar.

Kolla in vår clutch releaser för 500 H1 och 750 H2, helt i metall för minimal friktion. Förvandlar ditt trippel-kopplingsgrepp till en "tvåfingrarskoppling". Även om du använder upp till +60 % hårdare kopplingsfjädrar.

Allt handlar inte om motorn. Du behöver se och synas också. Hos oss hittar du konverteringskit till H4-lampa för 750 H2. Kittet innehåller insats med parkeringsljus samt H4-lampa med anslutningskabel.